Poštovani sugrađani,
Stupanjem na snagu Zakona o stanovanju i održavanju zgrada („Službeni glasnik RS“, br. 104/16) dana 31.12.2016. godine prestao je da važi Zakon o održavanju stambenih zgrada („Službeni glasnik RS“, br. 44/95, 46/98, 1/01 – US, 101/05 – dr. zakon, 27/11 – US, 88/2011), na osnovu koga je opština Kosjerić vodila evidenciju Skupština/Saveta zgrada i izdavala uverenja o formiranju Skupštine/Saveta zgrade i izboru predsednika u skladu sa članom 162. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni list SRJ“ br. 33/97 31/01 i „Službeni glasnik RS“, br. 30/2010).
Novim Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada propisana je obaveza Skupština ili Saveta zgrada koji su formirani u skladu sa propisima koji su važili do stupanja na snagu ovog zakona, odnosno do 31.12.2016. godine, kao i obaveza vlasnika posebnih delova zgrade u kojoj nije formirana Skupština ili Savet zgrade, da u roku od šest meseci od dana početka rada Registra izvrše registraciju stambene zajednice podnošenjem prijave registru od strane upravnika ili drugog zakonom ovlašćenog lica u skladu sa članovima 22. i 23. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada („Službeni glasnik RS“, br.104/16).
Ovim putem vas obaveštavamo da je počela registracija stambenih zajednica koje se nalaze na teritoriji opštine Kosjerić, podnošenjem prijava za registraciju Opštinskoj upravi Kosjerić.
Registar stambenih zajednica (u daljem tekstu: Registar) vodi Opštinska uprava u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada (“Službeni glasnik RS“, broj 104/16).
Registar je elektronska baza podataka i dokumenata u kojoj su sadržani podaci o stambenim zajednicama na teritoriji svake lokalne samouprave, a jedinstvenu, centralnu i javnu bazu podataka u kojoj su objedinjeni podaci o stambenim zajednicama iz svih registara na teritoriji Republike Srbije vodi Republički geodetski zavod.
Registrator je lice koje je ovlašćeno za vođenje Registra i koje je dužno da obezbedi zakonito, ažurno i tačno vođenje Registra.
U skladu sa članom 19. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada u postupku registracije, Registrator vrši isključivo proveru formalnih uslova za upis podataka u Registar, koji su predmet registracije i objavljivanja, na osnovu činjenica iz prijave i priloženih dokumenata, bez ispitivanja tačnosti činjenica iz prijave, verodostojnosti priloženih dokumenata i pravilnosti i zakonitosti postupaka u kojima su dokumenti doneti.
Registrator proverava ispunjenost sledećih uslova:
- nadležnost za postupanje po prijavi,
- da li je podnosilac prijave lice koje, u skladu sa Zakonom, može biti podnosilac takve prijave,
- da li prijava sadrži sve propisane podatke i dokumente,
- da li su podaci navedeni u prijavi u skladu sa registrovanim podacima i dokumentima, i
- da li je uz prijavu dostavljen dokaz o uplati propisane administrativne takse i takse za uslugu vođenja jedinstvene evidencije stambenih zajednica.
Pokretanje postupka registracije:
Posutpak registacije pokreće se podnošenjem prijave Opštinskoj upravi, ul. Olge Grbić br. 10, putem opštinske pisarnice.
Obrazac prijave za upis u Registar sa pregledom dokumenata koja su potrebna da se prilože uz prijavu, zainteresovana lica mogu dobiti u Opštinskoj upravi ili na internet stranici opštine Kosjerić.
Uz prijavu prilaže se i dokaz o uplati lokalne administrativne takse u iznosu od 700,00 dinara za zahtev i rešenje.
Dokumentacija za registraciju stambene zajednice:
- Obrazac prijave za registraciju stambene zajednice, koji možete preuzeti OVDE,
- Dodatak obrasca prijave za istraciju stambene zajednice, koji možete preuzeti OVDE
- Obrazac prijave za ažuriranje podataka, koji možete preuzeti OVDE i
- Model zapisnika sa sednice i odluku o izboru upravnika stambene zajednice, možete preuzeti OVDE.
Uz popunjen obrazac prijave, u zavisnosti od vrste registracije (upis stambene zajednice, registracija promene ili brisanja podataka i dokumenata o stambenoj zajednice / upravniku / profesionalnom upravniku), prilaže se odgovarajuća potrebna dokumentacija.
01 Za stambenu zajednicu koja ima upravnika (prijavu podnosi izabrani upravnik):
- zapisnik sa sednice kada je doneta odluka stambene zajednice o izboru upravnika;
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva;
- dokaz o uplati administrativne takse za registraciju.
Ukoliko je stambena zajednica svoje međusobne odnose, prava i obaveze uredila aktom o pravilima o međusobnim odnosima vlasnika posebnih delova – Pravila vlasnika, uz prijavu za registraciju se prilaže i ovaj akt, koji se objavljuje u Registru stambenih zajednica.
02 Za stambenu zajednicu koja ima upravnika (prijavu podnosi drugo ovlašćeno lice):
- zapisnik sa sednice skupštine stambene zajednice kada je doneta odluka o izboru upravnika, sa ovlašćenjem drugom licu za upis stambene zajednice u Registar;
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva;
- dokaz o uplati administrativne takse za registraciju.
Ukoliko je stambena zajednica svoje međusobne odnose, prava i obaveze uredila aktom o pravilima o međusobnim odnosima vlasnika posebnih delova – Pravila vlasnika, uz prijavu za registraciju se prilaže i ovaj akt, koji se objavljuje u Registru stambenih zajednica.
03 Za stambenu zajednicu koja ima profesionalnog upravnika:
- zapisnik sa sednice kada je doneta odluka stambene zajednice o poveravanju poslova upravljanja profesionalnom upravniku;
- ugovor o poveravanju poslova profesionalnog upravljanja između stambene zajednice i organizatora profesionalnog upravljanja, ukoliko je stambena zajednica donela odluku o poveravanju poslova upravljanja profesionalnom upravniku;
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva;
- dokaz o uplati administrativne takse za registraciju.
Ukoliko je stambena zajednica svoje međusobne odnose, prava i obaveze uredila aktom o pravilima o međusobnim odnosima vlasnika posebnih delova – Pravila vlasnika, uz prijavu za registraciju se prilaže i ovaj akt, koji se objavljuje u Registru stambenih zajednica.
04 Za stambenu zajednicu koja ima profesionalnog upravnika imenovanog u postupku prinudne uprave (prijavu podnosi imenovani profesionalni upravnik):
- rešenje nadležnog organa lokalne samouprave o imenovanju profesionalnog upravnika za prinudnu upravu;
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva;
- dokaz o uplati administrativne takse za registraciju.
05 Za registraciju promene podataka ili dokumenata o stambenoj zajednici prilaže se dokaz o nastalim promenama:
- zapisnik sa sednice na kojoj je doneta odluka o formiranju nove stambene zajednice (uz belešku o poništavanju prethodne stambene zajednice), ukoliko se stambena zajednica formira na način drugačiji od prethodno registrovane stambene zajednice (stambena zajednica zgrade, ulaza, više ulaza i sl.);
- akt o pravilima o međusobnim odnosima vlasnika posebnih delova, ukoliko je stambena zajednica usvojila promene ovog akta ili je svoje međusobne odnose, prava i obaveze uredila ovim aktom u skladu sa Zakonom;
- rešenje nadležnog organa o promeni adrese, u slučaju promene podatka o adresi stambene zajednice (naziv ulice i kućni broj);
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva;
- dokaz o uplati administrativne takse.
06 Za registraciju brisanja podataka ili dokumenata o stambenoj zajednici prilaže se dokaz o brisanju:
- zapisnik sa sednice kada je doneta odluka stambene zajednice o poništavanju registrovanog akta o pravilima o međusobnim odnosima vlasnika posebnih delova, ukoliko stambena zajednica svoje međusobne odnose, prava i obaveze neće više uređivati na način utvrđen ovim aktom;
- rešenje nadležnog organa koji je izdao rešenje o rušenju zgrade, u slučaju rušenja zgrade;
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva;
- dokaz o uplati administrativne takse.
07 Za evidenciju upisa, promene ili brisanja podataka o stambenoj zajednici i zgradi, ukoliko se ti podaci ne preuzimaju u elektronskoj formi iz registra koji vodi Republički geodetski zavod ili iz drugih službenih registara i/ili evidencija, prilaže se:
- potvrda o dodeljenom poreskom identifikacionom broju (PIB) i izvršenoj registraciji poreskog obveznika;
- potvrda ili kopija ugovora o otvorenom tekućem računu stambene zajednice;
- očitana lična karta sa čipom ili kopija lične karte podnosioca zahteva.
Normativni akti:
- Zakon o stanovanju i održavanju stambenih zgrada (“Službeni glasnik RS“, broj 104/16) – OVDE,
- Pravilnik o sadržini registra i dokumentaciji potrebnoj za registraciju i evidenciju podataka o stambenim zajednicama, kao i načinu podnošenja podataka i dokumenata (“Službeni glasnik RS“, br. 49/17) – OVDE,
- Pravilnik o programu ispita i načinu polaganja ispita, uslovima za sticanje i oduzimanje licence za profesionalnog upravnika i sadržini registra profesionalnih upravnika (“Službeni glasnik RS“, br. 41/17) – OVDE.
Jedinstvenu evidenciju stambenih zajednica možete pogledati OVDE.
REGISTARATOR, Vesna Mandić Kontakt: 060/82-56-266 E- pošta: prosvetni.inspektor@kosjeric.rs |
ZAMENIK REGISTRATORA, |